Opšte konstatacije Privredne Komore Srbije o međunarodnoj razmeni su da se konkurentnost naših proizvoda na inostranom tržištu bitno smanjuje zbog prevelikih troskova u pripremi i otpremi robe za izvoz kao posledica nastupa Srbije na trzistima u inostranstvu.
Par uspesnih primera iz prakse mozete naci ovde:
- Izvozna slabost: nedostatak robe namenjene izvozu, veliko učešće proizvoda nižeg stepena prerade, malo proizvoda konkurentnih u svetu, problem kvaliteta;
- Nedovoljno prisustvo licencne proizvodnje, proizvodnih kooperacija, zajedničkih ulaganja;
- Širok asortiman ponude: svaštarenje, sa nedovoljnim količinama, bez uske specijalizacije;
- Neizgrađen imidž u poslovnim krugovima: nepoznavanje, nejasan profil, loš imidž Srbije opšti i posebno kao poslovnog partnera;
- Slabo poznavanje inostranih tržišta: nedostaju informacije o potrebama inostranih tržišta (istraživanje tržišta po grupama proizvoda i pojedinim geografskim destinacijama), principi poslovanja;
- Poslovno neiskustvo: neposlovnost, nedostatak znanja i kadrova za ofanzivni nastup, korišćenje posrednika;
- Slaba i nekvalitetna promocija: premalo sredstava, malo ili nikakvo pojavljivanje u poslovnim medijima, malobrojni i skromni sajamski nastupi;
- Doskorašnja privredna zatvorenost: privredna autističnost, samodovoljnost;
- Dekonstrukcija klasičnih spoljnotrgovinskih preduzeća i njihove mreže u inostranstvu, odliv kadrova i bekstvo kapitala;
- Nedovoljno uređena zakonska regulativa, skupo i tromo bankarstvo, nespremno za ulogu aktivnog učesnika u lancu proizvodnje i prometa;
- Nerazvijenost, zaostajanje i međunarodna neusklađenost uglavnom svih vidova transporta, posebno železničkog i rečnog.
Commenti
Posta un commento
Se vuoi, dimmi cosa ne pensi!